0229-725628 |06 266 689 39 sportslankhoorn@telfort.nl
Het is belangrijk om je te realiseren dat afvallen en gezonder leven geen sprint, maar een marathon is. Met het SLIMdiet programma maak je een nieuwe start en ga je de eerste resultaten behalen. De grotere doelen echter behaal je alleen op de lange termijn. Om die reden is het belangrijk dat je je nieuwe voedingspatroon en manier van leven gaat volhouden. Gelukkig heeft het programma van SLIMdiet daar rekening mee gehouden en de laatste van de 4 fases is dan ook in het leven geroepen om je behaalde resultaat vast te houden en je te helpen om je gezonde veranderde eetpatroon vast te houden.
Wees open en vertel iedereen over je doel! De bakker, de buurman, je kinderen, je echtgenoot, je collega’s, de buren , eigenlijk IEDEREEN waar je mee te maken gaat krijgen. Vertel zoveel mogelijk mensen over jouw afslankdoel. Maak wel zoveel mogelijk mensen deelgenoot van jouw afslankdoel. Hierdoor ontstaat er een soort verantwoordelijkheidsgevoel om het ook daadwerkelijk te behalen. Je wilt al die mensen (en jezelf) immers niet teleurstellen.
Leef toe naar je wekelijkse weegmoment Het is belangrijk om elke week een vast ‘weegmoment’ in te plannen. Kies voor een vaste ochtend in de week omdat er anders een vertekend beeld ontstaat. In de avond weeg je namelijk net iets meer dan in de ochtend en het kan gebeuren dat je na het weekend iets zwaarder bent dan voor het weekend
 Prik dus bijvoorbeeld de woensdagochtend als vast weegmoment, ga na het opstaan even plassen en weeg je direct zonder iets te eten. Hou je gewicht bij in een kladblok of – beter nog – een excel-sheet.
Na verloop van tijd ga je merken dat je echt naar deze weegmomenten toe gaat leven. Het wordt spannend om te kijken hoeveel gewichtsverlies je inspanningen hebben opgeleverd. Bovendien houden ze je scherp. Als je een kilo of meer bent afgevallen kun je op dezelfde voet verder gaan en als het tegenvalt kun je een stapje extra gaan zetten! Op deze manier komen jouw doelen vanzelf dichterbij.
Geniet eens per week van een ‘junkmoment’ Een bakje Ben & Jerry’s, een Quarter Pounder van de McDonald’s, een frietje van de snackbar op de hoek, een stuk chocola of een pizza met extra kaas. Ook jij zult je favoriete ‘eetzondes’ hebben waar ik je bij wijze van spreken midden in de nacht voor wakker kan maken. Het goede nieuws dat ik voor je heb, is dat je jouw favoriete ‘junkfood’ niet hoeft te laten staan. Ook als je wilt afvallen mag je af en toe zondigen.
Plan eens per week – bijvoorbeeld op zaterdag – een ‘junkdag’. Het grootste deel van deze dag eet je gewoon volgens je vaste voedingspatroon, maar je mag de teugels iets laten vieren. Geniet bijvoorbeeld van een bord patat, een lekker ijsje, een heerlijk glaasje wijn of een bakje (geen volledige zak) chips.
Deze ‘junkmomenten’ maken het veel makkelijker om het afvallen vol te houden. Als je helemaal niet meer mag eten wat je echt lekker vindt, bestaat de kans dat het na verloop van tijd een soort ‘obsessie‘ wordt. Maak het echter niet te dol. Te grote eetbuien kunnen ervoor zorgen dat al je afslankinspanningen van de week ervoor tevergeefs zijn.
Blijf sociaal en eet ‘slim’ mee Het zijn van die lastige momenten. De hele familie gaat uit eten of haalt z’n avondmaaltijd bij de shoarmaboer en jij kunt niet meedoen want je bent op dieet. Gelukkig is dat helemaal niet nodig. Door alleen vlees of vis te bestellen en de saus, de koolhydraten (brood, aardappelen of frietjes) achterwege te laten, kun je toch genieten van een smakelijke (en gezonde) maaltijd. Vraag in een restaurant bijvoorbeeld om extra groenten in plaats van frietjes of aardappelen.
Pak de draad direct weer op na een ‘zonde’ Het is één van de grootste valkuilen. Je begaat een eetzonde, voelt je rot en gaat vervolgens helemaal de mist in. Probeer deze dodelijke momenten bij jezelf te herkennen en pak de draad direct weer op! Je doelen behalen is onmogelijk als je in deze ‘dieptepunten’ blijft hangen!
Haal zo weinig mogelijk in huis wat je niet mag Heb jij dat ook wel eens? Dat je ‘s avonds op de bank zit en dat die zak chips in de keuken naar je roept? Probeer deze momenten te voorkomen en haal zo weinig mogelijk ongezonde producten in huis of laat je familieleden ze desnoods voor je verstoppen. Zorg er simpelweg voor dat je zo min mogelijk in de verleiding komt. Ga daarnaast niet naar de supermarkt als je honger hebt. De kans is groot dat je met de verkeerde boodschappen weer thuis komt.
Geniet van gezonde (maar lekkere) avondsnacks De grootste eetzondes worden vaak ‘s avonds op de bank (tijdens het televisiekijken) gemaakt. Je kunt dit voorkomen door ‘avondsnacks’ voor te bereiden. Je hebt dan wat te knabbelen tijdens die lastige momenten. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een bakje magere yoghurt met vruchten, een klein handje noten of een bakje snoeptomaatjes, Ook de tussendoortjes uit het SLIMdiet programma kun je uiteraard blijven gebruiken!
Met een beetje voorbereiding en goede wil kun je met deze adviezen dit keer heel goed op gewicht blijven terwijl je wel gewoon lekker op zijn tijd een snack of een junkfood dag kunt inplannen. Het is misschien een oude waarheid maar wat er niet aan komt hoeft er ook niet af is iets om goed in je achterhoofd te houden!
Je wilt immers de leukste en slankste en gezondste versie van jezelf toch weer niet kwijt raken? Natuurlijk ben je bij mij altijd welkom voor een oppeppend praatje of voor meer tips of adviezen, ook op gewicht blijven doe je niet alleen maar doen we gewoon nog samen!
Liefs Debby van Lint
https://time2tone.nl/
Zwaag

Ontvang een gratis proefpakket!

Wil jij graag beginnen met SLIMdiet maar je weet niet wat je kan verwachten van de producten? Vraag dan jouw GRATIS proefpakketje aan met wat willekeurige producten, genoeg voor 1 hele dag SLIMdiet (aangevuld met groenten). 

You have Successfully Subscribed!